30 oct. 2009

Lovemark

I feel, therefore I think.
Kevin Roberts
CEO Saatchi&Saatchi

25 oct. 2009

omul era in semnatura

(era un titlu al cuiva:
”cocosul era in taietura”:)

asa l-am programat pe google sa ma semneze pe e-mail :

DUamne, doamne si domni,
ce minunata zi avem de trait, se vede :)
pe geam, deci
pe usaaaaaaaaaaa!
www.winwincoaching.ro


ce are asta cu coachingul?
iasavedem, iasavedem!!

poi, sa fii prezent, de
sa iti dai seama ca ai usa si fereastra
pe care poti sa privesti si sa mergi
si in afara ta, si inlauntrul tau...

cu inlauntrul asta am fost pohetica, este?!:)
la ce mi-a folosit? hmhaha, lasca ai simtit mneata

apropo de fereastra si de in/out
am aflat ieri de la frenderitza Michaela
(drd in English) ca ”bovindou”,
acel iesind al unei case care iti asigura o vedere panoramica
- sau 360* - ca sa ramanem business-oriented:) -,
deci si innauntru, si in afara
vine de la beau-window.
q.e.d.

enjoy!
sau, ca sa ma citez:
”bucura-te de ceea ce esti!”
(pentru ca, e de observat: daca ai usa si fereastra
ai casa - ai loc - ai locul tau in lume
:)

20 oct. 2009

momente potrivite

”Lorsque j'ai voulu franchir les Pyrénées, il n'y avait déjà plus de Pyrénées!”

Eugene Ionesco - Scaunele

16 oct. 2009

''Harta nu e teritoriul'' Alfred Korzybski

Desi nu am urmat o formare specifica in coaching cu NLP - doar un curs de NLP - folosesc elemente de programare neurolingvistica in practica de coaching.

Pe de o parte, pentru ca in coaching e vorba de invatare, iar invatarea asta este: programarea neurolingvistica - folosim unitati lingvistice / fie ele cuvinte sau imagini, sau sunete, sau miscari, sau gusturi, sau mirosuri / pentru a crea trasee sinaptice, deci atitudini, sentimente, comportamente, ganduri, idei - identitatea. In coachingul cu NLP clientul imbunatateste aceste trasee si coachul il ajuta, cu tehnica sa, sa le ancoreze. Ceea ce face un coach de orice scoala prin acea re-vedere a obiectivelor.
Ca functioneaza coaching cu NLP - cea mai buna marturie e.. a mea :) dupa trainingul cu Robert Dilts - Coaching at Identity Level.

Pe de alta parte, e vorba de acea parte care consolideaza calitatea raportului dintre coach si client.
multe din axiomele NLP ajuta sa intelegi ca ”oamenii au resursele necesare sa isi rezolve singuri problemele” - adica tocmai.. axioma pe care se bazeaza coachingul!

HARTA NU E TERITORIU e o astfel de axioma NLP, o propozitie care, la o privire mai atenta, se pare ca o intelegem greu pentru ca credem exact invers: ceea ce vedem NOI e realitatea CELUILALT

Şi iata cum functioneaza in realitate - e vorba de realitatea lui Mihnea, un copil de pe la noi, aflat in canada in scop publicitar (!)

am ajuns si prin toronto
azi, dupå ce m-am trezit ca un porc la 6 seara,
m-am dus zgribulit sa bag un senvish la subway.
am mancat si dupå am iesit la fumat cu sucul care mai imi råmåsese.
fårå capac si pai, oricand gata de un refill.
am gåsit niste scari si m-am asezat.

cu plaså de cumpåråturi, cu manusi fårå degete, cu gluga pe cap.
aprind o tigarå, uitandu-må la nimic.

trece o persoanå inimoaså, se apleacå
si-mi aruncå niste måruntzish in pahar.
zambeste, zice take care si pleacå mai departe.
bogdaproste. s-a dus dreak si iceteaul meu.

:)

Take care! si sper ca ”maruntisul” asta nu va strica (la) ceaiul de dimineata asta

(Ca un exercitiu de ”harta nu e teritoriu” as intreba ce harta v-a ”desenat” propozitia: un copil de pe la noi, aflat in canada in scop publicitar :))

13 oct. 2009

The future is unevenly distributed.
Tom Glocer
CEO Reuters

Partir, c’est mourir un peu

Legat de postarea de alaltaieri, iata si o propozitie ajunsa si ea.. commodity.
(fapt dovedit prin aceea ca la o cautare pe net se spune ca e.. proverb francez!:)

Partir, c’est mourir un peu
C’est mourir à ce qu’on aime.
On laisse un peu de soi-même –
En toute heure et dans tout lieu.
Edmond Haraucourt - Rondel de l adieu

deci, ce sa zic: ma bucur ca am lasat ceva pe aici
si - ca si dumneata, cititorule -
on aime:)
multam.
(dar si Allais Alphonse are dreptate:
PARTIR, C'EST MOURIR UN PEU,
MAIS MOURIR, C'EST PARTIR BEAUCOUP:)

11 oct. 2009

denial, anger, bargaining, depression, and acceptance/coaching 09

mi-a ramas de gandit remarca lui Sorin (www.2m.ro) cum ca de ce e negocierea la mijloc, daca oricum, depresat, accepti la sfarsit :)

poi, modelul Elisabeth Kubler-Ross a pornit de la D n D /vorba haioasa a lui Ron Rosenbaum/ death and dying
deci negocierea e de tip lose-lose!
asa ca nu poate urma decat.. depresie si acceptare :(

e interesant cum succesul modelului K-R a fost datorat de preluarea lui de contextul consumerist tipic american
(revenind la Coaching 09 - da, Yves Richez are dreptate: contextul face succesul!:))

dar, pentru ca nu consumi ceva decat daca e bun - desigur -
acceptarea a devenit a ceva ce e bun: o transcendenta, o reincarnare;
depresia a ramas per se - ca parere de rau ca ne despartim de o stare familiara;
negocierea a devenit win-win: am invins in viata asta, o sa invingem si in cea viitoare!

si astfel moartea a devenit a commodity - un produs (este si reprosul care se aduce teoriei K-R)
(ei, dragilor, ne e mai comod asa?:))


este modelul Kubler-Ross valabil in managementul schimbarii?

da, cu observatia ca, daca criza este oportunitate, starea anterioara era mai putin buna decat cea care urmeaza,
deci negocierea e de tip lose-win, asa ca poate fi urmata de depresie si abia apoi de acceptanta
o sa zicem: cum! noi invatam ca managementul de calitate se bazeaza pe negocierea win-win!

asa ca cred ca e esential sa privim managementul schimbarii drept managementul schimbării unei entitati, nu al unei relatii
(e adevarat ca relatia se schimba si ea - dar ca rezultat al schimbarii a ceva sau a cuiva)

modelul K-R a aparut in prezentarea lui Mihai (www.seeds4success.ro), relativ la legatura dintre coaching si managementul schimbarii.
si, intra-adevar, este un model veridic: persoana care solicita coaching are nevoie de sprijin pentru a ”pierde” starea din care doreste sa iasa spre starea in care doreste sa ajunga. De ce? Pentru ca acea stare in care este ii aduce un beneficiu, si tocmai pierderea acestuia ingreuneaza schimbarea. Coachul are rolul sa asiste persoana sa clarifice beneficiul viitor si actiunile prin care ajunge acolo, dar sa si asiste persoana in acest proces de despartire de cel care a fost.
persoana are cu sine o negociere de tip lose-win.

in coaching este poate cel mai vizibil faptul ca managementul schimbarii se refera la entitate, nu la relatii, grup.
si asta ajuta sa intelegi ca a gestiona o schimbare organizationala inseamna a gestiona atatea procese de management al schimbarii cate persoane are organizatia si organizatiile cu care ea interactioneaza.
cum se zice asta mai pe scurt?!
a gestiona schimbarea inseamna a folosi coaching :)

cam asta.
(mda. o sa schimb numele site-ului in losewincoaching.ro :))

10 oct. 2009

a letter for google

dear G,
I like the playful life you propose us. Sure, it could be more.
IS IT POSSIBLE TO CHOOSE THE SKY OF MY DAY? :)
today is cloudy in bucharest, romania.
I could stand for cloudy, but plus bucharest, well, is too much!
What about Paris sky?
Could you guys put it on my.. logiciel?
voyons, c est un ciel logic pour une belle journee!
merci
magda.bunea@you