A asculta presupune activităţi mentale şi fizice. Mulţi dintre noi credem că suntem buni ascultători, dar ascultarea este la fel de complicată ca şi scrierea, citirea şi vorbirea. Formarea abilităţilor de a asculta presupune antrenarea atenţiei faţă de ceilalţi, empatie şi respect pentru persoana cu care comunici.
· Atenţia la limbajul verbal şi nonverbal al celuilalt, pentru a înţelege astfel emoţiile care-l încearcă pe partenerul de dialog.
· Empatia, capacitatea de a te transpune în situaţia celuilalt. Încercaţi să vedeţi situaţia din punctul lui de vedere, astfel va fi mai uşor să înţelegeţi sentimentele care însoţesc comunicarea.
· Respectul faţă de celălalt setează cadrul comunicării, asigurând încrederea în valoarea comunicării respective pentru toate persoanele implicate în proces.
Într-adevăr, aceste trei componente asigură AER - rul absolut necesar în comunicarea de calitate şi garantează atingerea obiectivelor propuse.
© Magda Bunea