M-a inspirat Motanov, in dialogul lui de ieri cu Simina si Clementina :) că tot era vorba de ”dezvoltare personală” –”dezvoltarea” ţine de imaginaţie, ”personală” - de realitate
În acest sens, creaţia publicitară cu efect (=care determină vânzarea) foloseşte imaginaţia cea mai.. exactă – ca să zic aşa. Creativul de reclame este infinit mai puţin imaginativ decât creativul de produs. N-are încotro – la propriu: direcţia lui e predefinită de produs. El nu aduce o privelişte în plus ci o obscuritate în minus. Şi atât. Dar ce răsfăţ imaginativ pentru creatorul produsului artă! (în ăle 7+1 forme ale ei :))
Poate de la pomenirea* artei 7, imi amintesc de – cred - ultimul speech al lui Lucian Georgescu la o conferinţă despre publicitate. Alocuţiunea lui s-a numit ”Boii gravi ai publicităţii” şi, desigur, a provocat. (Ce a provocat? Vânzare!)
Observ acum că expresia reflecta cu exactitate – şi fără nicio desconsiderare – realitatea: creativul trage la produs.:) (Hm. Na. Mi-a ieşit şi mie o.. expresie**)
În fine, titlul este el însuşi un exemplu lucitor de copywriting, dar arată – prin conştientizare - şi creatorul care voia să se ivească. Se ştie că Lucian Georgescu a plecat din industrie (cum se zice, de) şi a făcut un film frumos – ”Tatăl fantomă”. A produs el.
*Am scris pomenire din evitarea unei repetiţii – amintirea, conform Soren K, adevărat developator (sic) personal
**De unde se vede că în fiecare dintre noi există un patruped gata să tragă ce i se dă. Oricum, vaca e sacră ;-)