24 iul. 2014

NESTworking™: antrenament în comunicarea conversaţională şi scrisă



NESTworking™ 
(coaching transformaţional)

Orice situație problematică a ta - fie personală, fie profesională - este rezolvabilă prin comunicare: cu tine (”ce pot face diferit?”) și cu ceilalți (tot.. ”ce pot face diferit?”). 
Coaching-ul, cea mai eficientă și eficace formă de self-actualization (citește ”creștere”), este o tehnică de comunicare, concentrată pe perspective noi despre tine şi lume, și plan de acțiune.

''Magda, omul care te ajuta sa-ti schimbi nu doar perspectiva
ci si calitatea propriei vieti'' Mirela
''Un atelier de destupat mintile, adica de DESTEPTARE -  
sau de istetime'' Adrian
NESTworking asigură:
- body knowledge: abordări din științele comunicării și fundamentele metodei Inner Game
- brainstorming, generare de puncte de vedere noi, de tip open innovation group
- coaching de parcurs pentru ca trnsformarea să aibă loc și obiectivele să fie atinse.

Pentru cine este conştient că vrea să comunice mai bine şi alege să facă ceva pentru asta, fie în relaţia cu el însuşi, fie cu prietenii, cu părinţii, cu colegii. Sau cu mediul organizaţional în care munceşte, pentru că simte – sau crede – că isprava neînsoţită de o comunicare pe măsură rămâne fără consecinţe.
NESTworking este structurat în două module:
·         Modulul I e centrat pe comunicarea ne-verbală cu alţii şi cu sine, în contextul celebrei observaţii
„Când mere, gândeşti că scrie”. (83% din comunicare nu e cu vorbe şi CUM spui ''bate'' CE spui)
·         Modulul II e centrat pe comunicarea verbală, în contextul frecventei aşteptări
  „Dacă-ţi zic, gândesc că meri.”(Cum să ai efectul dorit prin conţinutul transmis - scris sau oral)

NESTworking te susţine:
-  să observi scenariul conform căruia acţionezi
-  să conştientizezi faptul că îl poţi schimba
-  să ai încredere în tine să îţi asumi responsabilitatea schimbării
-  să fii creativ pentru a alege cel mai bine
-  să practici schimbarea pe care o vrei
-  să beneficiezi de feed back şi feed forward
-  să fii cum vrei să fii în relaţiile personale şi profesionale
Vor fi spuse toate vorbele specifice comunicării – ascultare, asertivitate, negociere, conflict, proactivitate, empatie, întrebări – dar mai ales vor fi practicate. Fiecare participant va avea o fişa de antrenament personală şi teme de atenţie „pentru acasă”.
Modulul I
O imagine spune cât 1000 de cuvinte. Spune, da? :)


Atelierele se organizeaza o data la doua luni, numarul de locuri e de doar 9; mod de inscriere aici:
COACHING IN COMUNICARE via Revista de Povestiri

Împreună cu minunatul proiect socio-cultural iniţiat de Simina Diaconu. Revista de Povestiri mai organizează şi alte antrenamente cu totul necesare în creşterea spirituală şi profesională a oricărui om:
Scriere creativă cu Marius Chivu şi Florin Iaru, Atelier de Caligrafie, Atelier de Argumentare ,

Un pic din feedback-ul participanților la cele 12 ediții anterioare:
Participanţii la ediţiile anterioare au fost persoane din business, management de proiect, training, medicină, dar şi masteranzi şi studenţi în ultimul an de studiu - însăşi această diversitate asigură varietatea ''punctelor de vedere'' asupra situaţiilor de comunicare de rezolvat - ''un punct de vedere=80 de puncte de IQ'' (A. Kay)
·      Am facut destule cursuri de comunicare și am citit multe cărți, dar acesta este clar un curs practic, ești motivat  și susținut de către coach și colegi să aplici cunoștințele în viața de zi cu zi. Pe principiul, teoria ca teoria, dar practica ne omoară. Abia aștept cursul nr. 2 și mă gândesc mai încolo să îl refac pe acesta. Mulțumesc Magdei și colegilor pentru tot sprijinul și susținerea.
·        ·Cand m-am înscris la acest atelier eram într-o perioadă în care îmi doream să mă reinventez. Toate orele petrecute alături de Magda Bunea și de colegi m-au ajutat să îmi construiesc o altă perspectivă și să am puterea și tehnicile necesare pentru a schimba ceva. (Valeria Tudor)
·         La „antrelierul” Magdei nu ai nicio șansă să nu fii inspirat de oameni, cuvinte, cărți, râs, joacă, teme, voie bună, dar mai ales de vocea care te îndeamnă să iubești și să faci ce vrei ;)
·         Am mai multă încredere în mine şi sunt mai puţin judgmental. A fost o experienţă FOARTE FOARTE plăcută.
·         Un atelier valoros, cu concepte aplicate, multă practică, multă descoperire de sine și lucru cu sine. Pare ușor, dar nu e:) Recomand acest atelier tuturor celor care vor să se (re)descopere, să înțeleagă și alte perspective ale comunicării, să interacționeze cu oameni frumoși. Mulțumesc, Magda! (Camelia Dumitru)
·         Atelierul m-a făcut să conștientizez anumite patternuri în comunicare (a mea și a altora) și mi-a dat dorința să schimb ceva, să nu las lucrurile pradă obișnuinței. M-a făcut mai atentă la cei din jur. Mi-a adus aminte cât de important este nonverbalul și mi-a revelat niște lucruri despre mine (de exemplu, că transmit prea multe prin nonverbal). Magda este o minunată, e o bucurie să o vezi comunicând, și te face să-ți dorești să fii și tu așa. (Miruna)
·         Mi-am dat seama că părinţii mei m-au învăţat să fiu mai mult copil, decât om. Şi e bine să fii şi om din când în când. Şi nu mai pot de dragul Magdei când văd cum poate să ne înSeteze de la o întâlnire la alta să fim mai atenţi – deci mai deştepţi, mai buni, mai noi (şi adjectiv, şi pronume personal).
·         Am învățat să prețuiesc mai mult pe cei din jur, dar și pe mine. Magda mi-a indicat niște poteci ale mele către mine, astfel încât în fiecare zi descopăr lucruri noi despre mine. Învăț că e atât de greu să MĂ schimb încât nici nu mai îndrăznesc să pretind de la ALȚII să se schimbe! Î: Atelierul de comunicare? R: O revelație!
Magda a absolvit la Coaching Institute cursul Fundamentele coachingului (2007) şi Excelenţă in Training (2005/6) (NLP, analiză tranzacţională, dezvoltare personală, comunicare experienţială, train the trainers, coaching). A mai urmat cursuri postuniversitare de publicitate şi are o diplomă în electronică aplicată, cu lucrarea Coaching through biofeedback in heart desease. Are o solidă experienţă de antreprenor - anii 90, şi manager în marketing şi vânzări.
 A livrat peste 300 de zile de training în comunicare, mangementul comunicării, PR - şi  câteva sute de ore de coaching.
Magda urmează și oferă sesiuni de Supervizare în coaching și livrează coaching individual și de echipă – a colaborat cu mai multe firme furnizoare de cursuri, asumându-şi design-ul şi livrarea programelor de comunicare şi coaching pentru clienţi de prestigiu: BCR, BRD, Banca Românească, Unicredit, firme de pe piaţa de capital (BT Securities, Interbroker). De asemenea, a colaborat cu Institutul Naţional de Administraţie pentru care a realizat şi susţinut cursuri personalizate de comunicare intra şi inter organizaţională şi managementul imaginii pentru Camera Deputaţilor, Consiliul Concurenţei, Curtea de Conturi.
Magda Bunea a realizat prima revistă românească dedicată coaching-ului, „Coaching Network” - la invitaţia platformei de learning, Business-edu (2011).  A tradus două lucrări fundamentale pentru coaching în general – „Jocul interior şi stresul”, de Timothy Gallwey, şi pentru coaching-ul de business –  „Coaching în organizaţii. Ghid complet”, de Suzanne Skiffington şi Zeus Perry, şi este un guest speaker apreciat la conferinţele de profil.

NESTworking e marcă comercială înregistrată la OSIM, în proprietatea Magdei Bunea

23 iul. 2014

''Un om frumos e un erou ospitalier''


· May 3 ·2014

Cu Magda Bunea, un coach pasionat de profesia lui, am vorbit despre problemele de comunicare ale oamenilor, probleme care complică și simplifică restul lucrurilor. Ar fi păcat să nu citiți interviul (http://goo.gl/mdOFpz), sunt câteva idei pe care este important să le aflați.
1581 people like this 431 shares 
:) 
Aş vrea să precizez că, în fraza pe care au selectat-o cei de la site pentru imaginea de promovare a interviului, să facă ce ştiu nu se referă la ''să practice meseria pe care o ştiu'' - fapt de dorit în orice situaţie, desigur! - ci la comportamente ''ştiute'', deci la secţiunea convingeri autolimitative, acele ''hărţi'' mentale pe care le considerăm definitive şi care, de multe ori, ne duc spre practici păguboase pentru propria viaţă, personală sau profesională.
Există un confort ''al comportamentului ştiut'', necesar pentru calitatea vieţii: cât timp am pierde să ne gândim ''cum ştim să mergem''! Şi există acest obicei de a folosi ''scurtături'', un obicei util, dar care, dacă nu ne oprim uneori sa ne gândim la ceea ce facem, e rău-făcător: ne menţine în jalea privirii la drobul de sare şi la copil. Cum s-ar zice: ''ştim'' că drobul poate să cadă şi să lovească bebeluşul, şi asta ne face să plângem sau, dacă suntem atenţi la faptul că e alegerea noastră să facem lucrurile diferit, putem 'învăţa altceva: oricare din cei doi protagonişti poate fi mutat! 
Dificultatea de a face ''mutări'' cu care nu suntem obişnuiţi apare frecvent pe prcursul antrenării de a avea performanţe. Nişte răspunsuri interesante despre ''rezistenţa/ezitarea la succes'' puteţi citi în postarea de acum câţiva ani, ca urmare a întrebării pe care am pus-o pe un grup dedicat coaching-ului pe linkedin:



5 iul. 2014

Enjoy live-line! (Avem o societate - cum procedăm)


Bună dimineaţa, societate civilă
Ce mai faci, ai spor la.. zor?! 


"Dacă ţi se pare că nu eşti suficient de bun, 
dacă te compari cu alţii şi te simţi mic,
dacă sunt oameni care te critică şi te fac să te simţi rău, 
nu te lăsa prins în spirala asta.
Iubeşte-te şi ai grijă de tine, 
viaţa e frumoasă când nu te simţi dator să faci, să fii, să ai.
Doreşte-ţi să fii mai bun la ce te face fericit. Şi atât."

Uite, ''dead-line'' chiar există - zilele astea..
o fată şi-a luat toată viaţa pe care o avea de trăit,

a luat-o pe lumea cealaltă.
Nu, nu o cunosc, dar asta nu are nicio importanţă

Textul citat e scris de Simina, in Revista de Povestiri, pentru Gabriela, 
colega ei de liceu, talentata si frumoasă, convinsă (!) că ''e mediocră''
aşa că a plecat si ea cu viata ei, după numai 17 ani trăiţi pe aci -
tot în zbor, de sus. Of.

Imagine: ''Swallow, love'' de Juan Miro

Photo: Bună dimineaţa, societate civilă
Ce mai faci, ai spor la.. zor?! 
"Dacă ţi se pare că nu eşti suficient de bun, 
dacă te compari cu alţii şi te simţi mic,
dacă sunt oameni care te critică şi te fac să te simţi rău, 
nu te lăsa prins în spirala asta.
Iubeşte-te şi ai grijă de tine, 
viaţa e frumoasă când nu te simţi dator să faci, să fii, să ai.
Doreşte-ţi să fii mai bun la ce te face fericit. Şi atât."

Uite, deadline chiar e - zilele astea..
o fată şi-a luat toată viaţa pe care o avea de trăit :(
Nu, nu o cunosc, dar asta nu are nicio importanţă

Textul citat s scris de Simina, in revista ei, pentru Gabriela, 
colega ei de liceu, talentata si frumoasă, convinsă că ''e mediocră''
aşa că a plecat si ea cu viata ei la 17 ani,
tot în zbor, de sus. Of.

Imagine: ''Swallow, love'' de Juan Miro

1 iul. 2014

Coaching si Comunicare (II)



Prima parte aici: Coaching şi comunicare (I)
ICF masoara comunicarea eficientă in procesul de coaching pe trei direcţii
  1. Ascultarea activă

capacitatea de a te concentra cu totul pe ceea ce spune şi pe ceea ce nu spune clientul, pentru a înţelege semnificaţia celor spuse în contextul dorinţelor  clientului şi pentru a putea să ofere sprijin autentic în modul în care clientul se exprimă pe sine în ceea ce spune.


ICF consideră semnificative următoarele opt aspecte pentru evaluarea gradului de ascultare activă:
  1. - agenda care este urmărită de către coach în cadrul procesului de coaching este cea a clientului, nu cea pe care o are coach-ul.
  2. - coach-ul aude ce obiective şi îngrijorări are clientul, ce convingeri şi valori are în privinţa a ceea ce este posibil, precum şi a ceea ce nu este posibil
  3. - distinge între cuvinte, tonul pe care sunt spuse şi limbajul nonverbal care însoţesc cuvintele respective.
  4. - sumarizează, parafrazează, reia şi repetă ceea ce spune clientul pentru a asigura un nivel ridicat de claritate şi comprehensiune
  5. încurajează, acceptă, explorează şi întăreşte exprimarea de către client a sentimentelor, percepţiilor sale, a crezurilor pe care le exprimă şi a sugestiilor pe care le afirmă, relativ la situaţia dată.
  6. - integrează diversele aspecte ce apar în conversaţia de coaching şi le dezvoltă pe baza ideilor şi sugestiilor clientului.
  7. - „pune punctul pe i” sau, altfel spus, înţelege esenţa a ceea ce comunică clientul şi îl ajută pe acesta să observe lucrurile importante, şi evită astfel să se angajeze în povestiri lungi şi amănunţite
  8. - permite clientului să „cureţe” situaţia, fără să critice sau să susţină anumite faţete, sprijinind astfel înaintarea spre pasul următor în rezolvarea unei situaţii.

           2.      Întrebări puternice

abilitatea de apune întrebări care să reveleze clientului informaţia de care are nevoie – şi pe care el o deţine, dar nu e conştient de ea – pentru a aduce un aport maxim în procesul de coaching, precum şi clientului, în rezolvarea problemei
  1. -pune întrebări care arată că chiar ascultă activ şi că înţelege perspectiva clientului
  2. - pune întrebări care invită la a descoperi, care favorizează un altfel de a percepe şi înţelege realitatea, care pot face să apară determinare, angajare în a face ceva, de a creiona un plan de acţiune (de exemplu, întrebări care pun sub semnul întrebării presupunerile clientului)
  3. - pune întrebări deschise care suscită răspunsuri ale clientului care îl sprijină pe acesta să crească gradul de claritate asupra problemei, asupra posibilităţilor pe care le are de a rezolva, îi oferă ocazia să afle şi să înveţe lucruri noi legate de problemă, de contextul ei şi de el însuşi.
  4. - pune întrebări care îl pun în mişcare pe client spre ceea ce îşi doreşte, nu întrebări care să facă persoana respectivă să se justifice sau să se întoarcă spre analiza trecutului

        3.      Comunicarea directă

capacitatea de  comunica eficace în timpul sesiunii de coaching şi de a folosi acel limbaj care să aibă cel mai mare impact pozitiv asupra clientului.

  1. -coachul este clar, coerent şi direct în felul în care îşi spune părerea şi oferă feedback
  2. - re-cadrează şi formulează articulat fraze care să ajute clientul să privească şi din altă perspectivă ceea ce doreşte sau acele aspecte asupra cărora se simte nesigur
  3. - formulează cu claritate obiectivele sesiunii de coaching, agenda întâlnirii, şi scopul tehnicilor sau exerciţiilor pe care le propune.
  4. - foloseşte limbajul adecvat, arătând clientului cel mai mare şi vizibil respect (nu foloseşte limbaj care poate arăt sexism, rasism, sau un limbaj prea tehnic sau colocvial, sau folosind un jargon)
  5. - foloseşte metafore şi analogii care să ajute să ilustreze, să facă vizibilă o descriere verbală.

sursa: www.coachfederation.org 
(c) Magda Bunea pentru prezenta traducere si adaptare