Am răspuns unei anchete a platformei PR Romania.
Întrebări foarte bune a pus Dana Oancea, așa că și eu am răspuns.. ”solid”, a apreciat ea - dar și cititorii. Așa că zic să pun un link și aci:
http://www.pr-romania.ro/articole/comunicare-interna/2009-magda-bunea-nestworking-antreneaza-comunicarea-asigura-te-ca-e-in-forma.html
Și, da, NESTworking este un instrument de implementare a coaching-ului ca bază a comunicării interne specifice culturilor organizaționale performante. Cele care se miscă înainte:
Am
citit articole în care se spune că firmele au trecut de la a angaja mâini, la
angaja creiere și au ajuns acum la a angaja inimi. S-a trecut de la economia
industrială la cea a cunoștințelor (”the knowledge economy”) și pare că acum
trecem către ”human economy”. Poate fi o perspectivă: tehnologia depășește
adesea dexteritatea și inteligența, dar încă nu ”emulează” inimi. Însă, dacă
suntem prea emoționali, s-ar putea să nu observăm că totuși și mâinile, și
creierele omenești sunt superioare celor artificiale. Așa că poate nu e vorba
de o economie umană, cât mai degrabă de o economie omenească – ”humanity
economics”, în care omul este angajat
cu totul, prezent în el însuși, ca să zic așa, și în zilele săptămânii, nu
numai în week-end. Să observăm că astfel ajungem la acest deziderat al
culturilor organizaționale: cum să determini ownership din partea angajaților? Ei bine, în contextul acesta, comunicarea
internă, cu toată paleta ei trecută, prezentă și viitoare, poate avea un rol
esențial - desigur, dacă îi va fi recunoscut acest rol de către management.
Exemplul Google e cumva întruparea
avant la lettre a acestei perspective. Corporația recunoaște corpul – omul întreg, cu mâini, minte și
inimă. Sistemul de lucru e proiectat să fie pe
măsura omului. Avea Protagoras o vorbă: ”Omul e măsura tuturor lucrurilor,
ale celor ce sunt, cum că sunt, și ale celor care nu sunt, cum că nu sunt”.
Viitorul va fi al acelor companii care vor da omului posibilitatea să fie. Am zis :)
Urmăriți programarea atelierelor NESTworking open aici.