22 nov. 2018

Cum să ne fie frumos...

Îmi place mult Kurt Vonnegut Jr. E probabil că am citit aproape toate cărțile. Și textul ales pentru piatra tombală: „A fost frumos și nimic nu m-a durut.” 

Oamenii vin la ateliere, merg la cursuri și conferințe (în general, nu zic doar de cuiburile noastre) ca să le fie - pe scurt - frumos, asta insemnând desigur: util, mai bine, bucurie, adesea chiar sănătate.
Am găsit imaginea următaore la cei de la Lean Six Sigma Lab//Six Sigma e un concept al lui Jack Welch de raportare la schimbare și creștere. 

Față de imaginea următoare, cea consacrată de către John Whitmore despre coaching, ei evidențiază și zona de teamă, de retragere, de lipsă de încredere, de profețiile altora pe care cred că trebuie să continue să le împlinească ei.

Ar mai fi de observat și că acele 4 zone ne pot reaminti cele 4 faze ale învățării despre care vorbim în atelierele Nestworking:

1. Nu știu că nu știu...altceva în afara zonei în care fac lucrurile cum știu.
2. Știu că nu știu... niște chestii care mi-ar fi de folos, dar asta înseamnă să asum riscuri și să consum resurse; având in vedere că mă tem că nu reușesc, oare să INCERC? păi nu mai bine fac ce știu?!
3. Știu că știu... ce mi-am propus să schimb, și știu și cum să schimb. Investesc timp și atenție ca să inaintez spre ce vreau și ÎNCEP cu adevărat.
4. Nu știu că știu...hopaaa, sunt iarăși în zona de confort, dar un confort mai aproape de ceea ce îmi doresc. Ce POT să mai fac pentru A FI CINE VREAU 
Desigur, e remarcabil (sic!) că desenul al doilea seamănă cu desenul cuibului nostru: și scopul atelierelor noastre este să ieși din echilibrul stabil al bazei cuibului, și să te îndrepți spre margine. 
I want to stand as close to the edge as I can without going over. Out on the edge you see all the kinds of things you can't see from the center. Kurt Vonnegut
Read more at: https://www.brainyquote.com/topics/edge

I want to stand as close to the edge as I can without going over. Out on the edge you see all the kinds of things you can't see from the center. Kurt Vonnegut
Read more at: https://www.brainyquote.com/topics/edge





”I want to stand as close to the edge as I can without going over. Out on the edge you see all the kinds of things you can't see from the center.” Kurt Vonnegut Jr.