23 sept. 2014

Coaching - un tip special de conversaţie


  • Cum reuşeşte un dialog să schimbe oamenii şi să îi facă mai bucuroşi de felul în care traiesc – viaţa personală şi cea profesională?
  • Cum reuşeşte un coach să provoace performanţa clientul său, să îl facă să exceleze în ceea ce ştie cel mai bine şi să aibă succes?
  • Cum ajunge interlocutorul să facă lucruri pe care le ştia, dar la care nu se gândise?
  • Cum poţi să te antrenezi să duci o viaţă mai bună împreună cu cei din jurul tău, familie, prieteni, colegi, angajaţi, şefi?

Acest ghid de coaching face diferenţa faţă de alte lucrări apărute până acum prin faptul că clarifică şi operaţionalizează acel tip special de conversaţie prin care este stârnită abilitatea umană de dezvoltare şi accesare a resurselor de care uităm în iureşul practicării aceloraşi comportamente.

Prin această lucrare, cei doi coachi australieni oferă metode şi tehnici specifice pentru a facilita o reconfigurare eficientă a ceea ce suntem. Această carte reuşeşte să definească o muncă specială: coachul este un profesionist care reuşeşte să transfere clientului său abilitatea de a dialoga continuu cu sinele său, într-un proces gradual de creştere personală spre excelenţă, bucurie şi succes.


   

Nota mea de pe coperta 2 a lucrării ''COACHING ÎN ORGANIZŢII. Ghid complet'' de Suzanne Skiffington şi Zeus Perry, pe care am tradus-o pentru editura CODECS în 2007 - zorii coaching-ului românesc :)
http://www.codecs.ro/librarie/coaching-in-organizatii
 

E o lucrare ce ar trebui citită şi de coachi, şi de clienţii lor pentru a pune într-un orizont clar, coerent şi corect acest demers de creştere - natural omului. Nu de alta, dar acum, după aceşti 7 ani de aşa-zis coaching, ''zorii' sunt cam năclăiţi de tot felul de găselniţe - o claie de pseudo specialişti asaltează oameni care ar avea nevoie de coaching, dar nu mai au încredere în ce primesc sub numele acesta.

Despre autenticitate antrenorului şi antrenării, aici