Dar încrederea e mereu de actualitate - şi, desigur, deseori ''de actualizat''.
La început de mileniu, Kevin Roberts, CEO Saatchi&Saatchi, lansa termenul „Trustmark” – legătura emoţională între o companie şi aspiraţiile şi dorinţele clienţilor săi. Translatată în mediul organizaţional, legătura emoţională între o companie şi aspiraţiile şi dorinţele angajaţilor săi are aceleaşi efecte pe „piaţa internă” ca şi pe piaţa externă.
Recunoscut pentru fineţea cu care a analizat mediul de afaceri – şi cu aceeaşi încredere în cifra 7 („Eficienţa în 7 trepte”) –, Stephen Covey enumeră două categorii de efecte ale încrederii:
- „taxe de plată”, în cazul unui nivel redus de încredere: redundanţă, birocraţie, politici ascunse, lipsă de angajare (nepăsare), fluctuaţie de personal, „bisericuţe”, fraude.
- „dividende de încasat”, în cazul unui nivel ridicat de încredere: mărirea valorii, creştere accelerată, preocuparea de a inova, colaborarea mai bună, relaţiile de muncă de tip partenerial, o mai bună calitate a activităţii, creşterea loialităţii faţă de firmă.
Citiţi mai mult aici: Fii încrezut?!
Alt articol util pentru efectul ''încredere'' în echipe, aici: Team coaching
Image source: www. openbusinessperspectives com