Rep.: Ce credeţi despre mentalitatea angajatului român? Ce se poate face relativ la lipsa de implicare a acestuia?
J.
Harter, GALLUP: În multe economii ce au urmat unor sisteme totalitare, bazate
pe dezvoltare planificată, apar astfel de probleme. În primul rând, nu
există tradiţia recunoaşterii meritelor individuale, a iniţiativei, a
preocupării pentru motivarea angajatului. În al doilea rând, majoritatea
activităţilor nu sunt clar definite din punctul de vedere al relevanţei
lor pentru misiunea organizaţiei. Este vorba, deci, de a începe cu
esenţialul: a-l conecta pe angajat la ceva pozitiv legat de munca lui,
şi care să-i dea încredere în puterea şi importanţa lui în contextul
organizaţiei respective; a te asigura că înţelege ce se doreşte de la
el, că ştie la ce foloseşte activitatea respectivă şi că ştie cum
afectează prestaţia lui performanţa întregii organizaţii. Şi, cel mai
important, oferă-i o imagine care să-i inspire o productivitate mai mare
şi o mai mare conectivitate cu întreaga companie. Trebuie să fii - sau
să faci posibilă interacţiunea cu – un foarte bun manager.
În
economiile care nu au o istorie a excelenţei în managementul individual,
probabil problema implicării va fi rezolvată de generaţia nouă de
manageri.
J. Fleming, GALLUP: Fiinţele umane au nevoie de recunoaştere
individuală. Oamenii nu reacţionează liniar. Managerii de succes nu îşi
propun să obţină perfecţiunea - pentru că oamenii sunt imperfecţi -, ci
îşi propun să atingă excelenţa. Ei se adaptează fiecărei persoane în
funcţie de nevoile acesteia pentru a performa bine – e cea mai grea
parte a managementului.
Rep.: Şi cum poate un manager să facă asta?
Răspunsul la această intrebare - si la altele, aici:
”Din perspectiva performanţei, diferenţa între ţări e dată de numărul de companii care se simt confortabil, care nu resimt o urgenţă a schimbării.” –James Harter, Gallup