1 nov. 2016

Tom Peters: Shine in the “working-together”/ Team coaching - studiu de caz


Adesea, membrii echipei de vânzări sunt „motivaţi” să fie primii, fără să se observe că, la nivelul persoanei, motivaţia e una negativă, şi se traduce prin „să nu fiu al doilea (sau ultimul)”. Pentru că între cele patru emoţii recunoscute de orice persoană – frică, tristeţe, mânie, bucurie (după Paul Ekman, citat de Daniel Goleman) - trei sunt cele care au legătură cu o stare de inconfort, de nemulţumire, omului îi este abătută atenţia de la ce vrea să facă la „cum să fac să nu mă simt rău”, motivaţia se referă la stare nu la obiectivul de performanţă. Cea mai importantă schimbare în astfel de cazuri este cea de la asumarea vinii (sic!) la asumarea responsabilităţii personale, şi ca partener în echipă.

Firma care solicitase team coaching este una dintre puţinele care sunt preocupate de ceea ce Tom Peters numea shine in the “working together”. Iniţiativa şi co-operarea erau încurajate la toate nivelele ierarhice. Şi totuşi, rezultatele arătau că se mai putea face ceva. Acest fapt era vizibil din „comportamentul” echipei, care dădea semne de atitudini defensiv-agresive, dar şi la nivel de individ, aplicarea mai frecventă a unor „rutine” de desconsiderare a oricărui coleg care avea un insucces.

Din articolul publicat aici: Manager Express