12 aug. 2013

Learner takes control


Aplicat în cadrul unui proces de învăţare,
coachingul incepe interactiunea,
sustine experimentarea
si incurajeaza autonomia –
nu prin recompensa, ci prin 'empowermen't -
asumarea faptului că poţi să faci ceva,
asta mi se pare cea mai bună traducere.

Si eu fac ceea ce se numeste training,
dar ceea ce fac e learning prin coaching.
Iar acele intrebari sunt focalizate pe participant,
pentru ca el are controlul a ceea ce se intampla acolo cu el.

Da, learner takes control.
Si trainerul ce face?
Poi.. recunoaste !!! daca are guts -
sau daca e coach.

Să mai spun şi ca mi se pare necesar
sa faci in traning ca
participantul sa treaca de 'la stima de sine in altii',
la 'stima de sine in el'.

In graficul ăsta:

de la primele trei (care presupun un altul la care te raportezi),
la ultimele doua (care te presupun pe tine cel fata de care te raportezi).

Schimbarea (invatarea in training) e intre cele doua:
interactiune (cu grupul, subiectul etc.) si
experiment (cu tine, ca esti de fata).

Care e enigma trainingului si de ce?!
La prima intrebare am un raspuns de la un coleg, in liceu:
’Enigma Otiliei e ca Felix a dormit cu ea si-a lasat-o cum era.’
La a doua – nu am raspuns..

La NESTworking, coaching-ul te lasă să fii cum vrei.
;)

Antrenament in comunicare