La şcoală, „atelierul” este locul în care practici ce ai
învăţat
şi, prin aceasta, înveţi mai mult.
Curricula şcolară nu prevede
materia comunicare,
dar, oarecum paradoxal, programele de training ale
organizaţiilor
prevăd tot felul de „perfecţionări” în comunicare,
ce pornesc de
la presupoziţia că oamenii comunică bine,
dar nu perfect...
De unde şi marea network-iadă, beneficiul ultim. Dar începutul?
Am observat cum oamenii sunt menţinuţi în 'confortul posibilităţii',
ca să zic aşa - există programe care îi învaţă să îşi laude potenţialul,
care atrag pentru că e foarte plăcut că eşti confirmat în
convingerea posmagiului (cu accent pe i): merit să îl înmoaie altul pentru mine.
Iaca, nu. Atelierul e "un făcut" -
în toate sensurile bune pe le oferă limba română,
nu şi în cele rele, pe care tot ea le oferă.
E un făcut foarte asemănător cu
antrenamentele sportive -
unde antrenorul chiar a practicat la un nivel înalt
ceea ce antrenează.
Am observat cum oamenii sunt menţinuţi în 'confortul posibilităţii',
ca să zic aşa - există programe care îi învaţă să îşi laude potenţialul,
care atrag pentru că e foarte plăcut că eşti confirmat în
convingerea posmagiului (cu accent pe i): merit să îl înmoaie altul pentru mine.
Iaca, nu. Atelierul e "un făcut" -
în toate sensurile bune pe le oferă limba română,
nu şi în cele rele, pe care tot ea le oferă.
E un făcut foarte asemănător cu
antrenamentele sportive -
unde antrenorul chiar a practicat la un nivel înalt
ceea ce antrenează.
NESTworking e numele pe care l-am pus dinadins atelierului, în
opoziţie cu foarte cunoscutul networking, tocmai pentru a accentua că, înainte
de a fi o cale de a dezvolta o reţea folosind comunicarea, e nevoie de practică
şi dezvoltare a ei într-un mediu care să ofere încredere, respect şi foarte
multă atenţie.
Aşa ceva se întâmplă în coaching. Da, e un cuvânt pe care putem
să îl folosim în varianta lui românească: antrenare. Interesant de observat e că
atunci când s-a vorbit oficial despre coaching în USA, în anii 70, la noi domnul
Constantin Noica practica.. antrenarea la Paltiniş. Şi în acest caz esenţială
era atenţia la celălalt: ”N-am nicio tehnică. Am dragoste. Când întâlnesc un
tânăr el devine brusc mai important decât mine însumi”, zicea.
Am să spun - pentru că aşa e - că asta mi se întâmplă şi mie, folosesc tot ce am învăţat în viaţa mea, dar în acea întâlnire sunt cu totul acolo pentru celălalt.
Am să spun - pentru că aşa e - că asta mi se întâmplă şi mie, folosesc tot ce am învăţat în viaţa mea, dar în acea întâlnire sunt cu totul acolo pentru celălalt.
NESTworking este structurat în două module:
- primul modul va fi centrat pe comunicarea nonverbală cu alţii şi cu sine, în contextul celebrei observaţii „Când mere, gândeşti că scrie”.
- al doilea modul va fi centrat pe comunicarea verbală, în contextul frecventei aşteptări „Dacă-ţi zic, gândesc că meri.”
Micul banner făcut de ei ilustrează bine-bine ce o să se întâmple:
acea joacă serioasă, vizibilă la copii: ei fac ceva.
De aceea, există o 'admitere' :)
Să faci ceva: să spui ce vrei să îmbunătăţeşti şi pentru ce.
Brancuşi spunea că
'Nu e greu să faci un lucru, ci să te pui în starea de a-l face'
Vă invit!
(ca să citez minunata vorbă a unui cunoscut antrenor de imaginaţie, mov)
Ce, şi cum, şi de făcut, aici:
http://www.revistadepovestiri.ro/nestworking/