1 oct. 2013

In Search of Excellence sau 'Pentru ce să fiu frumos' (sic)




Poezia sta cel mai bine la capitolul eficienta si eficacitate:
obtii cele mai bune rezultat cu cele mai putine mijloace;
legat de excelenta, e de observat – din nou – ca excelenta atrage excelenta:
atunci cand poezia inalta – poetul era intr-o stare de excelenta cand a scris -,
cititorul se inalta – acceseaza zona sa de excelenta.
Nu prea sunt poezii pe retelele profesionale?!
Nu, dar ai zice ca toata lumea are cel putin un citat la/in cap!

Hm. Titlul declansator – In Search of Excellence – e un adevarat Tao Te Ching,
iar autorul cărţii, Tom Peters, a ajuns un Lao Tse.
Ce e in varful ierarhiei manageriale, dupa CEO? Guru!
Ce face Guru? Vorbeste p o e t i c.
Acu, scris cu spatii intre litere, se vede ca poetic este etic.
Hu-haaa… - vorba lui Pacino in Parfum de femeie –
Sa vedeti unde ajungem asa, din sinapsa in sinapsa, back to basic business:
e/Excelenta noastra :)
Tot de la aia oale-si-ulcele se stie: forma sensibila a adevarului e frumusetea.
Sensibil nu vine de la filme xxx 
ci de la vorba lui Steve Jobs: 
”stii ca designul unui produs e cel care trebuie daca iti vine sa il lingi.”
 
Expresia excelentei unei organizatii este FRUMUSETEA!
Frumusetea este prima ”masura” in lista lui Peters cu ce ai de facut
ca sa iti re-imaginezi afacerea.
(masura - in sensul a ceea ce ai de facut, dar si
masura – in sensul a ceea ce masori)
Asa ca, jupanitze si jupani dumneavoastra –
Sa scriu romaneste?! Sa scriu englezeste?! –
Hai sa fim frumosi, ftw! 


(unde 'ftw' însemnă 'follow the way'şi 'follow the..''why'',
unde 'why' însemnă 'pentru ce')
Listen, de Tom Peters