Cei neştiuţi** care povestesc şi.. trăim!
(despre management cultural )
- Ce este Revista de Povestiri?
- E expresia palpabilă a unui proiect cultural curajos, care propune calea lecturii şi, implicit, a scrisului, pentru o destinaţie mai bună – viaţă frumoasă, ce mai!
- Dar cine scrie în ea?
- Să vedeţi, Revista de Povestiri e ”noua viitură”, dacă traduc fix vorba aia din anii 50 de la franţuji, ştiţi ”la nouvelle vague”. Sunt şi autori cunoscuţi, dar cei mai mulţi sunt neştiuţi... (fragment din ”La o vânzare” ;-) )
Revista de Povestiri:
- a avut cea mai spectaculoasă lansare a unui proiect literar, de ficţiune: 250 de persoane la lansarea de la Clubul Ţăranului, martie 2012
- are cea mai rapidă creştere de notorietate pentru un proiect cultural care implică lectura, un proiect fără nici un sprijin al vreunei instituţii dedicate;
- are cele mai multe puncte de contact neconvenţional pentru un produs ”de citit”: câteva sute de evenimente la care a fost prezentă
- a reuşit să vândă cele mai multe exemplare de literatura română, şiii no name!: nicio editură - şi nici toate împreună - nu vând 300 de exemplare dintr-un autor român ”neştiut”, în fiecare lună***;
- a – da! – a îmbrăţişat strâns şi a fost îmbrăţişată de un număr de oameni extraordinari, cu unii a pornit, alţii s-au alăturat, minuni: ”Poate vă plictisește, dar ăsta e adevărul, nu poți să faci nimic fără oameni care să îți dea timpul lor, să te ajute, cum să spun, făcând efort fizic, făcând lucruri care nu sunt „inteligente” sau „creative”. Ci sunt pur și simplu grele și consumatoare de nervi.”, de aici: http://www.revistadepovestiri.ro/am-lansat-numarul-2/;
- are cititori şi.. recruţi, persoane care ”se antrenează” cu Motanov Motanul Mov, cel ce spune despre revistă că: ”Pentru mine, e ca un fel de Eden, in sensul ca nu e deloc acrita de timpuri, de interese, de griji. E profund libera si sper sa-l elibereze si pe cititor din măcinarile lui.”, de aici: http://metropotam.ro/La-zi/Interviu-cu-Motanul-Mov-Motanov-al-Revistei-de-Povestiri-art0637877932/;
- proiectul este un LOVEMARK, a creat loiality beyond reason :)!
E un prilej de schimbare personală – ”mai multă imaginaţie”, cum şi zice, pentru a găsi pentru viaţa ta variante mai voioase, de care să fii mândru: lansarea aniversara de 1 an
”Revisto, ia calul meu şi du-te!” zice Simina în prezentarea proiectului. Nu e un business, e o asumare de misiune, de implicare socială. Ajut-o să ajute – să fie!
Abonează-te, domnule, zău aşa! ;-)
(ce de am mai scris, vorba Aniei de la Cluj, ca să ajung)
*LOVEMARK, concept lansat de Kevin Roberts, CEO Worldwide Saatchi&Saatchi, pentru a numi acele întreprinderi omeneşti care creează o conexiune intimă cu cei care folosesc produsele rezultate, o legătură altfel decât cea cu un brand – fie el de succes. Cartea a fost tradusă şi în limba română. Mai multe aici http://www.saatchikevin.com/Lovemarks_The_Future_Beyond_Brands/
**Petru Creţia, Luminile si umbrele sufletului, editura Humanitas: ”Despre cei nestiuti si uitati si pierduti in lutul orb si risipiti prin veacuri, dar care au fost sarea pamantului si care au purtat pe umerii lor binele lumii sunt scrise randurile acestea. Cred ca nu este nimeni dintre noi care sa nu fi cunoscut asemenea oameni…in ei se intrupeaza acea parte de bine a speciei gratie careia omenirea are totusi chip omenesc si a dainuit in ciuda crancenelor ei cusururi…”
***Contextul: ”Ne situăm pe ultimele locuri în statisticile europene privind „consumul“ de carte fără ca să se întrevadă vreun reviriment. Numărul editurilor s-a micşorat continuu, numărul apariţiilor editoriale noi, de asemenea. Tirajele au scăzut şi ele (..)” Silviu Lupescu, director editura Polirom, interviu aici: http://www.revista22.ro/bucurestiul-cultural-nr-119--pentru-orice-editura-un-echilibru-just-ntre-componenta-de-business-si-misiunea-sa-culturala-este-esential-19052.html
Alte note despre proiect am scris aici, pe blog, la secţiunea
Revista de Povestiri şi imagination coaching
"Vă invit!"
ca să citez din minunatele scrisori ale lui Motanov către cititor